Nieuwbouwprojecten
Nieuwbouwprojecten
PVM Notarissen heeft ruime ervaring op het gebied van nieuwbouwprojecten. PVM Notarissen is gemeenten, projectontwikkelaars en aannemers graag van dienst om het traject van een nieuwbouwproject juridisch te begeleiden. Dit kan al beginnen bij het adviseren hoe bepaalde bouwkundige constructies van een gebouw juridisch moeten worden geregeld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een overbouwsituatie, maar ook aan zaken om het gebouw heen bijvoorbeeld de aanleg van een gezamenlijk binnenterrein. Hoe regel je dit juridisch?
De rol van de notaris is (ont)zorgen. Het proces bij nieuwbouwprojecten is vaak langdurig en dit betekent hollen en stilstaan. De notaris zorgt er uiteindelijk voor dat alle juridische documenten beschikbaar zijn, zodat dit proces voorspoedig verloopt. PVM Notarissen kan daarnaast ook het kadastraal splitsen van percelen begeleiden of het opmaken van een splitsingstekening bij een splitsing in appartementsrechten.
Bij nieuwbouwprojecten worden de woningen of appartementen vaak “vrij op naam” verkocht. De verkoper, vaak een projectontwikkelaar, betaalt de notaris- en kadasterkosten voor de leveringsakte en alle overige kosten die betrekking hebben op de notariële leveringsakte. De koper(s) in een nieuwbouwproject dragen wel de notaris- en kadasterkosten voor de hypotheekakte. Bij nieuwbouwprojecten is het gebruikelijk dat alle leveringsakten bij een zogenoemde projectnotaris worden gepasseerd.
U kunt vrijblijvend een kennismakingsgesprek inplannen met PVM Notarissen om uw nieuwbouwproject te bespreken. U kunt hiervoor contact opnemen met G.W.M. (Michiel) Zwep.